Kazalo prispevkov

Korzika 2016 Andrej Frantar

Potopis KORZIKA 2016

20.04.-27.04.2016

Avtor: Andrej Frantar

Slike: Andrej Frantar in Petja J.

Kontakt preko FaceBook-a  ali GSM: 041/209-527

 

UVOD

Za božič leta 2015 dobim sporočilo od moto prijatelja Petje, če bi bil pripravljen iti na Korziko. Seveda, ni bilo kaj dosti za razmišljati…grem. Tako so se začele psihične priprave. V roke zemljevid, internet, knjige, skratka čim več o Korziki.
Petja je star znanec Korzika, tako, da je prevzel koordinacijo potovanja. Pripravil je ruto za pot, rezerviral hotel in spremljal cene trajekta. Januarja je napočil čas za nakup karte preko interneta. Cena je bila ugodna, zaradi zgodnjega nakupa in nizke cene nafte na trgu. Karta je stala 82 €, povratna za motor in eno osebo. Tako je moje potovanje dobilo na teži, karta v roki, ni odstopanja. Sedaj so se začele resne priprave glede opreme in motorja. V tem času, pred odhodom, sva dokončno določila plan vožnje po Korziki, kaj vzeti s sabo, sinhronizacijo navigacije, finančni plan,…

  

 


1.dan 20.04.2016 – 698 km

dan1 slika sllediJutro je bilo megleno in sveže, Petja je dan prej prišel iz Maribora do mene, tako sva štartala iz Grosuplja ob 8:30. Oblekla sva deževna oblačila, bolj zaradi mraza, kakor dežja. Prvi postanek je bil pred mejo, da sva natočila rezervarje še s poceni gorivom in nato štart proti Savoni. Za Savno sva se odločila zaradi nočnega trajekta, tako sva začela pot po Korziki zjutraj naslednji dan, spočita in imela celi dan za vožnjo. Potovalno P4200021hitrost preko Italije sva tempirala na 120km/ h, zaradi porabe in obrabe gum, imela sva tudi dovolj časa, tako, da ni bilo potrebe po hitenju.

Pot je potekala monotono, razen enega zastoja zaradi del, ni bilo problema. Počitek sva na začetku planirala na 100 km, kasneje pa povečala kilometrino na 180km, ker je kondicija to dovoljevala. Naslednje tankanje je bilo na Gardskem jezeru, nato se en postanek do trajekta. Po slabih 700 km, malo pred sedmo zvečer, sva prispela do trajekta. Odhod trajekta je bil ob 21:00, tako, da sva imela dovolj časa za počitek, malico in kavo. Ob osmih se je začelo vkrcavanje. Čakalne vrste ni bilo, redki avtomobili in prav tako motoristi. Vkrcanje je potekalo gladko in hitro.

Sobe na trajektu nisva vzela, tako sva za počitek našla miren kotiček na hodniku. Trajekt je bil luksuzen, mnogo restavracij, barov…ker sva imela hrano in pijačo s sabo, sva si privoščila le pirček pred spanjem in jutranjo kavico. Malo pred polnočjo sva dobila od osebja ponudbo za sobo po znižani ceni 52 € (redna cena 95 €), ker je bilo že pozno, se nisva odločila za sobo, temveč sva razgrnila spalke in se odpravila k počitku.

(Maribor)Grosuplje, BS Šempeter, BS Gardsko jezero, Savona


2.dan 21.04.2016 – 271 km

 dan2 slika slediTrajekt je pristal točno ob 7:00, po izkrcanju sva takoj krenila proti jugu Korzike, do mesta Propriano, kjer sva imela rezerviran hotel. Že jutro na trajektu, je kazalo na lepo vreme, a precej sveže.

Bastia, Corte, Restonica, Vivario, Col de Sorba, Propriano, hotel Claridge. V Corte, se do utrdbe pripelješ po ozkih ulicah do parkinga, nato kratki sprehod do razgledne točke.P4210120

Od tu sva krenila v kanjon Restonica. Čudovita cesta, voziš se ob kanjonu, do vrha, kjer se pot konča. Prometa malo, skoraj nič, pred sezono je vožnja zastonj in je rampa dvignjena, v  sezoni se nekaj plača, ne vem koliko. Razgledi čudoviti, ob poti izviri čiste vode, kjer se lahko odžejaš. Višina 1377 m. Po spustu je bil na vrsti prelaz Col de Sorba. Cesta čudovita, zavita, široka, lep asfalt. Med potjo, pa rečice, slapovi, kanjoni,…

In tako do hotela na zaslužen počitek in pozno večerjo… Motorja na varnem za ograjo…

 


3.dan 22.04.2016 – 289km

Spoznavanje južnega dela otoka. Preko prelazov na vzhodno obalo in na skrajni jug, proti Bonifaciji in nazaj v Propriano v hotel.

dan3 slika sledi

River de L' Ospadele, Col de Bavela, Plaza Palombaggia, Bonifacijo, Sartene, hotel Claridge.
Jutro je bilo oblačno z malo sončka. Prvo je bilo treba v nabavo malice za na pot. Nato proti reki Ospadele z umetnim jezerom. Na poti dež, megla, na srečo za kratek čas.P4220181

In na prelaz Col de Bavela, z obeležjem Marije, ki je prisotna na vsakem koraku.

Po spustu počitek in malica ob prečudoviti reki. Reke so poleti skoraj toplejše od morja in primerne za plavanje. Narava okoli prekrasna, vse čisto, vonjave gozda,… Po malici proti sanjski plaži Palombaggia, ki jo ni lahko najti. Spust do plaže po razriti, makadamski cesti.

In končno najbolj obiskana turistična točka na Korziki…Bonifacio. Zapeljala sva se na vzhodni previs, od koder se lepo vidi cela utrdba z mestom. Nato parkirala pod utrdbo in kratek ogled, hitra kavica in pot proti hotelu.



4.dan 23.04.201623 – 198 km

dan4 slika slediTa dan najkrajša etapa, premik v drugi hotel, apartma. Malo več ogledov, čas za nakup spominkov in daljši počitek.

Sierra Di Fero, Veriga, Ajaccio, Plaza Arizone, Tovor Parada, Rock s Calanques, Porto Oto, apartma Barcella

Pričakal naju je deževen dan, na hitro zopet po malico in v dežni opremi na pot. Kako uro naju je lepo pralo.P4230307

Ajaccio je živahno, prometno mesto, tako, da navigacija prav pride. Parkira se malo na divje, toda promet je dokaj tekoč. Ogled Napoleonovega spomenika in nakup spominkov.

Takoj po ogledu se zopet ulije, vedrila kar v drevoredu, na pločniku. Na srečo kmalu nehalo deževati in proti stolpu Parata. Tu sva malo naredila prekršek in se odpeljala mimo prepovedi, direkt pod stolp. Bolj počasi, da nisva motila pešcev, vendar brez težav. Do stolpa lep sprehod, za na stolp, pa moto oprema ni bila primerna.

Prišel je čas za malico. Pojedla sva kar ob motorju, večinoma izbirala lepe kraje, pa tudi kar ob cesti, če je bila sila. Po malici proti apartmaju, skozi rdeče skalovje Calanques, ki se razteza nad Porto Oto. Cesta ozka, komaj za dva avtomobila, toda prekrasna, dober asfalt, prelepi razgledi, vožnja skozi skalovje…idila. Da ne omenim neštete prelepe plaže, ki se raztezajo ob poti.


5.dan 24.04.2016 – 318 km

dan5 slika slediEtapa po zahodni obali do Calvia, s prelazi na celino in nazaj v Porto Oto. Ceste čudovite, krajši odceki nekoliko slabši. Ceste prazne, redko kdo pripelje nasproti, več živali na cesti, kot ljudi.

Partinello, Morsetta, Notre Dame de la Sierra, Calvi, Moltifao, Asco, Francado, Col de Verigo, Canyon Spelunca, hotel Barcella.20160424 195516Pot vodi skozi prelepe vasi, mesta, pod cesto sanjske plaže, da jih vse ne naštevam. Prvi resni postanek na Notre Dame de la Serra, majhna cerkvica za obzidjem s kipom bele Marije, od koder je lep pogled na mesto Calvi. Vreme sončno, na momente vetrovno, na prelazih svežih 5°

V Calviu, kratek postanek za par fotk in naprej. Imela Tujska legija neko proslavo in da naju ne bi regrutirali, hitro naprej.

Po kanjonu reke Asco pod goro Cinto. Prelepa cesta, še lepša panorama. Toliko lepote, da bi lahko slikal vsakih sto metrov. Na vrhu sva si privoščila malico in si ogledala njihovo smučišče. Višina 1477 m


Spust nazaj v dolino in proti prelazu Col de Vergio. Višina 1460 m

Na prelazu Col de Vergio je bilo megleno in zelo sveže termometer pokazal 5°. Tu me prvič zeblo v roke in mi bilo žal, da nisem imel zimskih rokavic. Nato spust v kanjon Speluca in proti hotelu. Med potjo cel živalski vrt. Prašiči za vsakim ovinkom, ki se ne dajo preveč motiti. Priporočam previdnost, ker ne veš, za katerim ovinkom te čaka presenečenje. Tudi cesta je onesnažena z njihovimi iztrebki.




6.dan 25.04.2016 – 372 km

dan6 slika slediTa dan »kraljevska etapa« proti vzhodni obali preko malih, velikih prelazov, skozi vasice…ceste v večini lepe, do odličnih, par odsekov, da ti kosti premeče, del ceste v izgradnji, par kilometrov spusta po makadamu. 

P4250559

Vreme lepo, sončno na prelazih zelo sveže. Dan za uživanje na motorju, postanki za kako fotko, drugače vožnja od jutra do večera. Naporno, vendar polno užitkov. Ta dan je bila na preizkušnji moja kondicija, brez samohvale…odlična.

Col de Vergio, Morosaglia, Prunete, Aleria, Vezzani, Col de Vizzavona, Cruzini, Cristinace, hotel Barcella.

 

 



7.dan 26.04.2016 – 258 km

dan7 slika slediZadnji dan, spakirati stvari in proti severu okoli prsta Cap Corse do trajekta v Bastio. Cesta prekrasna, na krajših odcekih še v obnovi, celo vožnjo pogled na morje. Vreme lepo sončno, ob obali precej vetrovno. V Nonzi počitek in kavica. Prelepo mestece, vredno ogleda. Pogled na azbestno obalo in naprej proti Boticelli. V Bastio prispela okoli 17:30, odhod trajekta ob 20:00, tako imela čas za napolnit rezervoar in v trgovski center po P4260621večerjo za na trajekt in malico za naslednji, tranzit preko Italije. Trajekt še bolj prazen kot za na otok. »Kabina« ista kot pred šestimi dnevi. Ponoči hudo neurje, premetavalo nas kot kocke, hoja po trajektu skoraj nemogoča. Obveščali, da ne hodimo na palubo. Spalo se je vredu, kot v zibelki.

Porto, Botre, Nonza, Boticela, Bastia.

 

 



8.dan 27.04.2016 – 695 km

dan8 slika slediPristanek v Savoni ob 7:00, izkrcanje in takoj na pot, proti domu. Jutro se je po nemirni noči prebudilo v soncu. Do meje je bilo sončno, malo pred mejo burja, na kar tudi opozarjale table na AC. Precej neugodna vožnja tistih par deset kilometrov. Od Nove Gorice do doma vsega po malem, dež, toča, burja. Domov prišel okoli treh, ravno pred snegom.P4270683
Tako se je končala letošnja avantura po Korziki. Vreme odlično, glede na slabe napovedi. Skupaj za 3 ure dežja. Na poti nobenih težav, ne tehničnih, ne zdravstvenih.

Savona, BS Gardsko jezero, BS Šempeter, Grosuplje

 

 

 





KAJ ZA NA POT

Opisal bom kaj sem jaz vzel s sabo in seveda letnemu času primerno. Na kratko, ne komplicirajte preveč, na Korziki se vse da kupit.
Obvezni del opreme so dežna oblačila, dvo ali enodelna, stvar okusa. Jaz sem vzel dvodelna, ker sem imel zimske hlače in sem večino uporabljal samo vetrovko, tudi ko ni deževalo, zaradi svežih juter in mraza na prelazih. Dvoje rokavic, letne in zimske. Veliko vozil z zimskimi. Toplejše moto čevlje, ali debele nogavice. O spodnjem perilu in nogavicah, vam ne bom pametoval. Dobro da imate s sabo lahke superge, kako jakno in hlače za na trajekt in za v mesto po vožnji. Z oblekami ne komplicirajte, na koncu je vsega preveč. Za poleti vam ne bom pisal, tu so potem brisače, kopalke, odpade zimska oprema,...
Še nasvet za na trajekt, imejte v enem od kovčkov spakirano torbo (ali kar kovček), da vzamete s sabo na palubo trajekta. Jaz sem imel v zadnjem kovčku torbo, v njej hlače, superge, majico, jakno, spodnje perilo, spalno vrečo, hrano in pijačo. V garaži vzel ven torbo, v kovček dal čelado, želvo, jakno in rokavice. Tako na hitro bil spakiran za na palubo. Na palubi se preoblekel, v torbo pospravil moto čevlje in hlače. Na trajektu je polno restavracij in samopostrežnih bifejev. Večina pa si sabo prinese hrano in pijačo, kar je seveda ceneje.
Za motor sem vzel, sprej za verigo, vezice, elastično gurtno, tamočni lepilni trak, vrvico. Vzel sem tudi pokrivalo za motor, zaradi dežja, kar pa ni nujno. Enako, kot pri oblekah, vse se dobi na otoku, če pride do kakšne nuje.

P4200006 WP 20160420 001 


 

STROŠKI

prevozeno skupaj

Trajekt – 81,92€ povratna, motor +1 oseba, 
Karta kupljena januarja, na dan odhoda je bila cena 152 €
Dvoposteljna kabina stane okoli 95 €, odvisno od dneva.
https://www.corsica-ferries.co.uk/

Bencin – cca 200 €, 
cca 3100km,
140 litrov 
4,5l/100km poraba 
cena bencina od 1,38-1,48 €

  

Cestnina do Savone in nazaj – 88 € v eno smer – 44 €

Hotel Le Claridge – 74,60 €, dve nočitve z zajtrkom
Hotel ima ograjeno dvorišče z el. vrati
https://www.corsica-ferries.co.uk/
Hotel Barcella – 103,50, tri nočitve, apartma z kuhinjo
Hotel ima garažo 
http://www.booking.com/hotel/fr/ra-c-sidence-a-barcella.fr.html

 

Hrana – cca 200 €, trikrat jedla zunaj, burgerje in pico, drugače po marketih kupovala pripravljene jedi, sendviče, solate...

Spominki – cca 60 €

Skupaj cca 800 €

Povprečno 100 € na dan, kar je nekje realen izračun za tako potovanje
Je pa v sezoni potrebno na te cene dodati še kakih 10-20%

 

  

STATISTIKA


P4210145

V osmih dneh prevoženih 3100 km, od tega šest dni po otoku in dva dni v tranzitu do Korzike. 
Vožnja iz Grosuplje do Savone 700 km, 9 ur vožnje 

Trajekt Savona – Bastia 11 ur vožnje, Bastia – Savona 10 ur vožnje

Dnevna etapa po Korziki cca 283 km. 
Najvišja zmenjena temperatura 28° ob morju, najnižja 5° na prelazu.
Najvišji prevožen prelaz 1478 metrov nadmorske višine.

 

 

 

  

 

ZAKLJUČEK


P4240438Letošnja Korzika je bila načrtovana v smislu, da se jo prevozi v največjem možnem delu, glede na planirani čas. Tako, je odpadlo kofetkanje, poležavanje na plaži, degustacije njihove kulinarike, ogled muzejev in cerkva. Zato morda, moj potopis, ne bo zanimiv za večino popotnikov na Korziko. Verjamem, da bi se marsikatera sopotnica uprla takemu urniku. Moram priznati, da bi kofe več med potjo, tudi meni pasal. 

Toda, ko potegnem črto, je bilo teh 6 dni Korzike idealno planirano in čisto po mojem okusu. Je pa letošnja Korzika dobra podlaga za naslednji obisk...še enkrat nazaj...obvezno, če bo le možnost. Lahko se pa 

P4230373

podaljša za kak dan, ali zmanjša kilometrina in ostane več časa za ostale dejavnosti. Kar je seveda povezano z višjimi stroški. 
Da še opišem en »delavni« dan. Vstajalo se je ob sedmih, zajtrk, priprava motorjev za na pot, vklop navigacije in do prvega marketa po malico za na pot. Tako se je etapa pričela okoli 

devete ure.

Med potjo malica, večino na vrhu prelazov, ali ob obali kake lepe reke. Po končani etapi, ponavadi po peti uri, ali še kasneje, obvezno tankanje motorjev za naslednji dan. Hotel, tuš in v mesto nekaj pojesti in malo sprehoda, da se kosti namestijo. Spanje po želji, jaz ponavadi zelo pozno. Tako vse do prihoda v drugi hotel/apartma, tam pa sva si večerjo kuhala (pogrevala). 
Korzika je prečudovit otok, narava je neverjetna, od morja, do zasneženih vrhov, ki se dvigujejo preko 2000 metrov nad morjem. Plaž je nešteto, vse peščene s turkiznim morjem. Polno je bistrih rek in rečic, kanjonov, prelazov, panoramskih cest.

Ceste so odlične, speljane do najmanjše vasi, makedama ne vidiš. Naletiš tudi na odseke, ki so obupni, da ti kosti pretrese, toda v večini lepe, speljane po neverjetnih kanjonih in soteskah. V tem letnem času prometa praktično ni. 

P4230302

Vozniki so kulturni, spuščajo naprej, če si hitrejši in znajo ceniti, če jih spustiš, ko so oni hitrejši. Mesta so prometna, parkirajo kar na cesti, vendar ni težav, so pretočna. Policije in redarstva praktično ne srečaš. Omejitve so 90 km/h izven mest in 50/30 km/h po naseljih. Čez vasi je veliko ležečih policajev, vendar so večino iz dveh delov, da motoristi lahko peljejo po sredi. Ljudje so prijazni, a zadržani. Jezik ni problem, v turističnih krajih se tudi po angleško da kaj zmenit, če ne, roke in nasmeh.

fraz. Bencinskih servisov je ogromno, povsod se plačuje s karticami, tudi po trgovinah in gostilnah. Veliko je trgovskih centrov po večjih mestih. Je pa pametno napolniti rezervar in si vzeti hrano za na pot, ko se odpravljate v notranjost otoka preko prelazov in kanjonov. Tam se uživa v naravi in ni moteče civilizacije. Cene hrane in pijače po marketih, so enake našim. Zunaj so pice od 9 € dalje, malo pivo od 3,5 € dalje, kava od 2,5 € dalje, meni za eno osebo od 20€ dalje. Korzika je draga, če se greš turizem, na te cene v sezoni dodajte še kakih 10-20%. Zelo prav pride, če se zna, vsaj nekaj osnovnih francoskih