QUADRO 350D – RESEN KONKURENT PIAGGIOVEM MODELU MP3

 

Q3D_24QUADRO 3D je novi trikolesni maxi skuter vozen z dovoljenjem »B« kategorije in tako resen konkurent PIAGGIO-vemu modelu MP3 v segmentu trikolesnikov.

Omenjeni model je naredilo italijansko družinsko podjetje MARABESE, katero ima večletne izkušnje na področju dizajniranja in je tudi sodelovalo pri izdelavi PIAGGIO-vega modela MP3.

 

Sama vožnja s QUARDOM 3D je dosti podobna vožnji z MP3-jem in klasičnim dvokolesnim motorjem s tem, da se je potrebno privaditi na dva vzporedno vpeta prednja kolesa. Sam model ima hidravlični sistem nagiba (HTS), kar daje skuterju popolnoma nov način vožnje skozi ovinke in v kombinaciji z dvema vzporedno vpetima kolesoma se le teh pri sami vožnji ne čuti, no mogoče se čudno obnaša prvih nekaj kilometrih, kasneje pa se ta občutek izgubi.

Q3D_05

Ima hidravlični sistem nagiba ali drugače povedano, spredaj ima dva hidravlična amortizerja katera zelo dobro opravljata svoje delo, saj skuterju dajeta nagib do 40 stopinj (levo in desno). S tem ima skuter odlično lego na cesti tako pri vožnji skozi ovinke, saj se skuter obnaša kot navaden dvokolesni motor, kot tudi pri vožnji po ravnem, kjer mu sprednja dva kolesa dajeta dodatno varnost. 

Q3D_06QUADRO 3D ima tri zavorne diske (spredaj sta dva 240 mm in zadaj eden 256 mm), kar omogoča skuterju dobro zaviranje tako pri nizkih kot tudi pri višjih hitrostih in s tem tudi krajšo zavorno pot kot običajni dvokolesni motor. Pri ustavljanju ni potrebno dajati nog na tla, ujeti je treba malo ravnotežja in stisniti zavorno ročico, katera zavira vsa tri kolesa ter jo držati stisnjeno toliko časa, kolikor časa stojimo na mestu. Novi način zaustavljanja se po nekaj poskusih hitro navadiš. Razpored zavor je malo obrnjen kot pri MP3-ju in sicer, nožna zavora je postavljena na desno stran skuterja in zavira samo zadnje kolo, desna zavorna ročica na krmilu pa zavira samo sprednja kolesa in leva zavorna ročica zavira vsa tri kolesa skupaj.

 

QUADRO 3D ima tudi ročno zavoro katera je postavljena na levo stran skuterja in kadar je v spodnjem položaju je zablokirano zadnje kolo in sistem HTS omogoča parkiranje skuterja brez centralnega stojala in tudi parkiranje na neravnih tleh.

 

Q3D_04Kadar je ročna zavora v spodnjem položaju je moteča pri vstopu ali sestopu na skuter, saj sem z nogo nekajkrat vanjo tudi udaril. 

Samo sedenje na skuterju je udobno in ne preveč utrudno tudi pri daljši vožnji. Višina sedeža (78 cm) od tal je ravno pravšnja in tudi za sopotnika je sedež ravno prav velik in malo višji, kar mu omogoča dober pregled na dogajanjem na cesti.

 

Q3D_20

Krmilo je široko (85 cm) in visoko (110 cm), kar daje skuterju poseben užitek v vožnji saj je preglednost nad dogajanjem za voznikom odlično in se rok ne vidi v ogledalih.

 

Lepo je tudi oblikovana prva maska, katera kaže svojo agresivnost že z svojim izgledom, saj je oblikovana kot bi gledal glavo kobre pred napadom. Lepo z masko se sovpadajo tudi velikimi žarometi, kateri so razdeljeni v tri pare. Spodnji par žarometov je namenjen kratkim oz. dnevnim lučem, katere je potrebno, z razliko od MP3ja, prižgati s stikalom, srednji par so dolge luči in zgornji del maske pa pripada pozicijskim lučem.

   Q3D_23

V višini pozicijski luči so postavljeni led smerokazi kateri imajo ob prižigu piskajoč signal za primer, če se jih pozabi ugasniti in ravno ta dodatek me je najbolj navdušil. Zadnja luč v kombinaciji luči, zavorne luči in stransko postavljenih smerokazov, kateri so v led tehnologiji, daje skuterju še posebej športni izgled iz zadnje strani, kar lepo zaključi zadek skuterja.

 

Q3D_08Samo prednje steklo oz. vetrna zaščita ni najboljša, saj pri vožnji po AC ne nudi zadostne zaščite in pri večjih sunkih vetra ali pri vožnji za tovornjaki glava preveč opleta, je pa možno dokupiti tudi višjo šipo.

 

 

QUADRO 3D ima tudi lepo narejen spodnji del prednje maske, kjer je veliko rež za usmerjanje zraka proti hladilniku kot tudi stran od samega skuterja.

 

Q3D_15 Q3D_14Q3D_10

 

 

 

 

 

 

Plastika na samem skuterju bi bila lahko malo boljša, saj je na otip in izgled izgledala ceneno in je zelo mehka.

350 ccm agregat se dobro odziva na hiter start z mesta in tudi hitro dobi hitrost do 100 km/h vendar,Q3D_17 kar mu omogoča skoraj 50 kg manj kot MP3 in je v tem primerljiv z 400 cc PIAGGIO-vim MP3jem, ko pride do klanca ali daljše poti navkreber pa mu zmanjka konjenice, po ravnem pa lepo teče in je bila največja zmerjena hitrost, po števcu, 128 km/h.

Q3D_07

 

Agregat najlepše dela pri obratih med 5000 -7000, kar je pa tudi maximalno število obratov in preko teh ne gre. Pri nižjih obratih se mi je zdelo, kot da se malo muči in hitrost 50km/h ali manj je pri nižjih obratih malo težje držati, vendar se čez čas da tudi to privaditi.

 


Na testu sem porabil za 475 km 20 litrov goriva kar je v povprečju poraba cca 4,2 litra na 100 km, lučka za gorivo je posvetila pri 225 km pri vožnji po regionalnih cestah.

Q3D_19Ta skuter naj poskusijo vsi, ki se odločajo za nakup in ne vedo ali bi kupili klasični motor, maxiskuter ali trikolesnik saj je dobra primerjava vsem trem.

 

Priporočil bi ga vsem, ki želijo dinamično, malo športno vožnjo čez ovinke in tudi umirjeno vožnjo izven AC kot tudi po AC. Predvsem pa bi ga priporočal mladim do 30 leta za vožnjo po mestu kot tudi primestno vožnjo saj ga je možno voziti z vozniškim izpitom »B« kategorije.

 

Cena testnega modela je 6990 eurov.

Lastnosti:

pozitivne:

+ lega na cesti

+ pregled nad dogajanjem za nami

+ sedenje in drža rok na krmilu

+ startna odzivnost

negativne:

- pogonski agregat bi lahko bil malo močnejši

- cenena plastika

- vetrna zaščita

- končna hitrost

Q3D_33Sam test novega maxiskuterjase se je odvijal na otvoritvi MAXI skuter sezone 2012 na Štajerskem v organizaciji MAXIscooter.si oz. slovenskih ljubiteljev MAXI skuterjev, kjer se zbralo okoli 90 MAXI skuterjev iz Slovenije, Hrvaške in Italije.

 

 


Na koncu bi se rad zahvalil podjetju AVTO TRIGLAV in g. Žigi Martinčiču vodji prodaje motorističnega oddelka pri Avto Triglav d.o.o. Ljubljana, kateri je uradni uvoznik in prodajalec QUADRA za Slovenijo, da so imeli posluh za mojo prošnjo in posodili testni model QUADRA 350D.

Slike: Aleš V., Davorin Z.



Tehnični podatki:

MOTOR

Vrsta motorja

Enovaljni, 4-taktni, 4 ventilni

Delovna prostornina

313cm3

Hladilni sistem

Tekočinski

Krmiljenje

Enojna zgoraj ležeča odmična gred (SOHC)

Največja moč

17kW – 23 KM pri 7000vrt./min.

Največji navor

23,7 Nm pri 6000 vrt./min.

Sistem za gorivo

Elektronski vbrizg

Vžig

Elektronski

Sklopka

Avtomatska, suha, centrifugalna

Primarni pogon

CVT, kontinuiran variator s trapeznim jermenom

Standard emisij

Euro 3

   

PODATKI O VOZILU

Šasija

Jeklena cevna konstrukcija

Sprednje vzmetenje

Sistem HTS (hidro-pnevmatski sistem nagiba)

Zadnje vzmetenje

Dvojni amortizerji – hod kolesa 100 mm

Sprednje zavore

2X240 mm diska s hidravličnimi zavornimi čeljustmi

Zadnje zavore

1X256 mm disk s hidravličnimi zavornimi čeljustmi

Sprednji pnevmatiki

110/80-14

Zadnja pnevmatika

140/70-15

Sprednji platišči

2,75X14

Zadnje platišče

3,5015

Medosna razdalja med prvimi kolesi

570 -580 mm

   

DIMENZIJE

Dolžina

2,330 mm

Širina

811 mm

Višina sedeža

780 mm

Kot nagiba

400 levo/desno

Suha teža

200 kg

Prostornina rezervoarja za gorivo

13 litrov

   

BARVE

črna

 

biserno bela

 

mišje siva

 

mat črna